স্বদেশীৰ এক নতুন তাৎপৰ্য্য নিশ্চিত, কিন্তু গান্ধী চিন্তা চিৰন্তন আৰু অমৰ



মালিনী শংকৰৰ দ্বাৰা

ডিজিটেল ডিচকোৰ্চ ফাউণ্ডেশ্যন

দ্বিতীয় ট্ৰাম্প প্ৰশাসনত ভাৰতৰ নতুন মন্ত্ৰ স্বদেশী। ৰাষ্ট্ৰপতি ট্ৰাম্পে আমেৰিকাৰ অৰ্থনীতি ৰক্ষাৰ বাবে অৰ্থনৈতিকভাৱে আগশাৰীৰ সকলো দেশৰ নেতাক অসাধাৰণ শুল্ক আৰোপ কৰি ভাবুকি দিছে... আমেৰিকাৰ স্বাধীনৰ বাবে!

প্ৰধানমন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে স্বদেশীক আমেৰিকাৰ আমদানি শুল্ক বা শুল্ক পৰিহাৰ কৰিবলৈ কৰা স্পষ্ট আহ্বান, শুল্কৰ বিশাল বিত্তীয় বোজাৰ পৰা হাত সাৰিবলৈ থলুৱা উৎপাদনক পুনৰুজ্জীৱিত কৰাৰ বাবে দেশবাসীৰ বাবে প্ৰায় এক অসহায় আহ্বান আছিল। স্বাধীনতালৈ মোডীৰ আহ্বান ভাৰতত উৎপাদনক পুনৰুজ্জীৱিত কৰাৰ এক সুযোগ যিয়ে কেৱল গান্ধীজীৰ আহ্বানৰ দৰে জাতীয়তাবাদক পূৰণ কৰাই নহয়, গান্ধী চৰকা ব্যৰ্থ হোৱা এক সতেজ নতুন সুযোগ প্ৰদান কৰে।

ল’ইন কাপোৰ এখন ঘূৰোৱাটো এটা প্ৰেৰণাতকৈ বেছি নাছিল যেন লাগে, আফটাৰ-থ’টত।

কল্পনা কৰকচোন যদি ভাৰতৰ মানৱ উন্নয়ন সূচকাংক আৰু জিডিপি বৃদ্ধিৰ বাবে স্বাধীনতাৰ দৰ্শনক খিলঞ্জীয়া কৰি তুলিব পৰা যায়। স্ব-নিৰ্মিত কাপোৰ নিৰ্মাণৰ বাবে চকা এটা ঘূৰাই দিলে আজিৰ আন্তঃসংযোগী বিশ্ব অৰ্থনীতিৰ অনুভূমিক আৰু সৰ্বাংগীন বিত্তীয় বৃদ্ধিত অৰিহণা যোগাব বুলি স্পষ্ট। কিন্তু ই অনুভূমিক আৰু সৰ্বাংগীন অৰ্থনৈতিক বৃদ্ধিৰ ধাৰণাটো নিশ্চিতভাৱে অংকুৰিত কৰিলে। স্বদেশীৰ ব্যৱহাৰিক আদৰ্শবাদৰ সম্ভাৱনা আছে আৰু ভাৰতীয় অৰ্থনীতিৰ শুই থকা দৈত্যটোক জাগ্ৰত কৰিব পাৰে কাৰণ ধপধপাই থকা আৰু শক্তিশালী মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীকে ধৰি অৰ্থনীতিৰ স্তম্ভবোৰ ইতিমধ্যে আছে।

স্বদেশীয়ে ফাষ্ট মুভিং কনজিউমাৰ গুডছ বা এফএমচিজি যেনে ধৰক মাটিৰ ফ্ৰীজ, থলুৱা কৃষিজাত সামগ্ৰী, বস্ত্ৰশিল্প, আৰু মাইক্ৰৱেভ অভেন আদিৰে নিৰ্মিত প্ৰস্ৰাৱগাৰৰ সামগ্ৰী নিৰ্মাণ কৰিবলৈ বিকশিত হ'ব লাগিব; বাঁহ হৈছে নিৰ্মাণৰ নতুন তীখা, বাজৰা আৰু খেজুৰৰ কেক হয়তো, অন্তঃস্ৰাৱী বিকাৰৰ চিকিৎসাৰ বাবে বনৌষধি ঔষধ, অৰ্থনীতিৰ সকলো খণ্ডতে থলুৱা প্ৰযুক্তি আৰু সমাধানৰ প্ৰচাৰ:

১/ বিজ্ঞাপন,

২) কৃষি,

৩/ প্ৰত্নতত্ত্ব

৪) স্থাপত্য (স্থাপত্যৰ খিলঞ্জীয়াকৰণ জলবায়ু পৰিৱৰ্তনৰ অভিযোজনৰ সৈতে সহযোগী)

৫) কৃত্ৰিম বুদ্ধিমত্তা,

৬/ অটোম'বাইল,

৭) বিমান পৰিবহণ,

৮) বেংকিং,

৯) #উত্তম পদ্ধতি,

১০) নিৰ্মাণ,

১১) প্ৰসাধন সামগ্ৰী, ( বৌদ্ধিক সম্পত্তিৰ অধিকাৰ বা আই পি আৰ আৰু শিল্পৰ থলুৱা ডিজাইনৰ পৰম্পৰাগত জ্ঞানৰ এটা গোটেই গেম বাজিত পৰিছে যিদৰে কোল্লাপুৰী চাপপালৰ প্ৰাদা ডিজাইনে প্ৰকাশ কৰিছে আৰু ইউ এন ই পিৰ জৈৱ বৈচিত্ৰ্য সম্পৰ্কীয় চুক্তিৰ ৮ জে অনুচ্ছেদৰ দ্বাৰাও ইয়াৰ প্ৰয়োজনীয়তা আছে)।

১২) প্ৰতিৰক্ষা উৎপাদন (যদিও গান্ধী চিন্তাধাৰাই ক’ব যে যদি সমগ্ৰ পৃথিৱীখন ভাল মানুহ / ভাল মানুহৰে গঠিত হয় তেন্তে আমি কাৰ বিৰুদ্ধে নিজকে ৰক্ষা কৰিম? কথাটো হ’ল, আজিৰ পৃথিৱীখন ৯ – ১১ৰ পিছৰ যুগত নিৰীহ আৰু সন্ত্ৰাসবাদীৰ মাজত বিভক্ত)। সন্ত্ৰাসবাদীক শান্তিপূৰ্ণ আৰু গঠনমূলক, সৰ্বাংগীন জীৱন মূলসুঁতিলৈ ৰূপান্তৰিত কৰিবলৈ অৱশ্যে গান্ধীৰ চিন্তাৰ প্ৰয়োজন হ’ব। ৰক্তপাত, যুদ্ধ আৰু হিমছা বা হিংসাৰ পৰা বঞ্চিত শান্তিপূৰ্ণ পৃথিৱীৰ বাবে প্ৰতিৰক্ষা উৎপাদন বুদ্ধিমান আৰু চোৰাংচোৱা ভিত্তিক সমাধানৰ বাবে উচ্চ হ’ব লাগে।

১৩) দুৰ্যোগ প্ৰশমন,

১৪) ই-কমাৰ্চ

১৫) শিক্ষা,

১৬) পৃথিৱী বিজ্ঞানৰ প্ৰয়োগ, (বৈদিক জ্ঞানে এল নিনো আৰু লা নীনা – বতৰৰ পৰিঘটনাসমূহ – কেৱল চন্দ্ৰৰ পঞ্জিকাৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি সঠিকভাৱে পূৰ্বাভাস দি বিশ্বাসযোগ্যতাক লাভৱান কৰে)

১৭) স্বাস্থ্যসেৱা,

১৮) আতিথ্য,

১৯) হস্তশিল্প (আইনী আই পি আৰ সুৰক্ষাৰ প্ৰয়োজন, ভাৰতৰ প্ৰাচীন কপিৰাইট আইন সংশোধনৰ প্ৰতি দৃষ্টি আকৰ্ষণ)

২০) ঐতিহ্য পৰ্যটন,

২১) তথ্য প্ৰযুক্তি আৰু আই টি ই এছ,

২২) আন্তঃগাঁথনি ( ভাৰতত এটা প্ৰতিষ্ঠান আছে যিয়ে প্লাষ্টিকক বিটুমিনলৈ ৰূপান্তৰিত কৰাত বিশেষজ্ঞ যিয়ে বিটুমিন স্তৰযুক্ত আলকাতৰাৰ পথ স্থাপন কৰাত সহায় কৰে। এইটো কেৱল প্লাষ্টিক নিষ্কাশনৰ বাবে বহনক্ষম উইন-উইন সমাধান নহয় বৰঞ্চ মানসম্পন্ন, টেকসই মানৰ পথ আৰু ঘাইপথৰ সৃষ্টি কৰে)।

২৩) বীমা, (বীমা আৰু সামাজিক সুৰক্ষাৰ জালত পৰম্পৰাগত জ্ঞানৰ পৰিচয় গভীৰভাৱে ডুব মাৰিলে কেনেকুৱা হ’ব?)

২৪) ন্যায়বিজ্ঞান (বিএনএছ ইতিমধ্যে কৰা হৈছে আৰু ধূলিময় কৰা হৈছে - কিন্তু জামিনৰ বিধান আৰু মৃত্যুদণ্ডৰ দফাসমূহ সংস্কাৰ বিচৰা বিষয় হৈয়েই আছে)

২৫) জীৱিকা সুৰক্ষাৰ প্ৰসাৰ

২৬) ভূ-প্ৰকৃতি সংৰক্ষণ

২৭) মিডিয়াস্কেপ (প্ৰাচীন ভাৰতীয় সাহিত্যত গণতন্ত্ৰৰ প্ৰাচীন নীতিসমূহ ভাৰতীয় সংবাদ মাধ্যমে পুনৰ আৱিষ্কাৰ কৰাৰ সময়)

২৮) উৎপাদন,

২৯) প্ৰকৃতি আৰু বন সংৰক্ষণ,

৩০) পৰিকল্পনা আৰু ডিজাইন,

৩১) ফাৰ্মাক’লজী,

৩২) খুচুৰা বিক্ৰী

৩৩) গ্ৰাম্য অৰ্থনীতি

৩৪) বহনক্ষম পৰিবহণ, প্ৰকৃততে বহনক্ষম উন্নয়ন আৰু ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ চনদখন গান্ধীবাদী চিন্তাধাৰাত প্ৰতিষ্ঠিত আৰু ভিত্তি কৰি গঢ় লৈ উঠিছে,

৩৫) সেৱা, (গান্ধীবাদী চিন্তাৰ সাৰ্থকতা)

৩৬) বস্ত্ৰশিল্প, বাঁহ ভিত্তিক বস্ত্ৰ কেৱল শ্বেল্ফত নতুন বস্তু নহয় বৰঞ্চ কৰ্কট ৰোগৰ পৰা ৰক্ষা পোৱা লোকসকলক সহায় কৰে)

৩৭) জনজাতীয় শাসন

আৰু ইত্যাদি... যিবোৰ সকলো স্থানীয় প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণৰ বাবে খিলঞ্জীয়া কৰা প্ৰয়োজন। ই নিজৰ বাবেই চাৰি ট্ৰিলিয়ন ডলাৰৰ অৰ্থনীতিৰ সূচনা, জন্ম আৰু বজাই ৰাখিব পাৰে – বহনক্ষম আৰু সৰ্বাংগীনভাৱে আৰু ট্ৰাম্পৰ শুল্ক সহ্য কৰিব আৰু জীয়াই থাকিব। সৰ্বোদয় সাম্প্ৰতিক বক্তৃতাৰ ভাষাত অন্তৰ্ভুক্তিৰ সাৰ্থকতা।

দুটামান উদাহৰণ অধ্যয়ন কৰোঁ আহক: বস্ত্ৰশিল্প: খাদী আৰু কপাহৰ মাটিয়ে খেতি, পৰিবহণ, যোগান আৰু লজিষ্টিক, ৰং কৰা, প্ৰক্ৰিয়াকৰণ, উৎপাদন, বিক্ৰী আৰু বিপণন, ডিজাইন, প্ৰচাৰ, কৰ ৰাজহ আৰু বিশ্ব বাণিজ্যৰ ক্ষেত্ৰত অসীম জীৱিকাৰ সমৰ্থন কৰে।


আন এটা দূৰৈৰ উদাহৰণ: বাঁহ: ভাৰতে থলুৱা বাঁহৰ এক আচৰিত বৈচিত্ৰ্যক সমৰ্থন কৰে। বাঁহ হৈছে নতুন তীখা। ইয়াক জৈৱ ইন্ধন, নিৰ্মাণ, আচবাব, বস্ত্ৰশিল্প, স্বাস্থ্যসেৱা, ফেশ্বন আৰু প্ৰসাধন সামগ্ৰী, বৰষুণৰ পানী সংগ্ৰহ, বাগিচা আৰু লেণ্ডস্কেপ, নিৰ্গমন হ্ৰাস, বাতৰি কাকত, খাদ্য প্ৰক্ৰিয়াকৰণ, খাদ্য আৰু পুষ্টি, আৰু অসীম ব্যৱহাৰত ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি যিবোৰ আমাৰ বাবে এতিয়াও স্কুলীয়া শিক্ষা দিয়া হোৱা নাই। ৰক্ষণশীল হিচাপত - খামৰ পিছফালে কৰা - বাঁহ চপাই কেৱল ভাৰতৰ উত্তৰ-পূবত বছৰি ২৫০০০ খিলঞ্জীয়াৰ পৰিসৰৰ জীৱিকাৰ সহায় কৰিব পাৰে।

বহনক্ষম উন্নয়নৰ নতুন যুগৰ অৱতাৰৰ বাবে জীৱিকা আৰু বজাৰ সৃষ্টিৰ সম্ভাৱনাক গান্ধীজীৰ ব্যৱহাৰিক আদৰ্শবাদৰ চিন্তাধাৰাক বাস্তৱ সময়ৰ বিত্তীয় বাস্তৱতালৈ অনুবাদ কৰিবলৈ বৌদ্ধিক নিয়োজিততাৰ প্ৰয়োজন। খিলঞ্জীয়া লোকসকলৰ বাবে জীৱিকাৰ ব্যৱস্থাই প্ৰমাণপত্ৰ আৰু জীৱিকাৰ সুৰক্ষা দুয়োটাকে বৃদ্ধি কৰাৰ লগতে খাদ্য সুৰক্ষাও বৃদ্ধি কৰিব, ইয়াৰ উপৰিও বহনক্ষম উন্নয়ন আৰু সেউজ অৰ্থনীতিৰ উদাহৰণ দাঙি ধৰিব। ভাৰতে কেৱল কমিটি অৱ নেচনছৰ বাবে আদৰ্শ দাঙি ধৰাই নহয়, বহনক্ষম উন্নয়নৰ লক্ষ্যত আগবাঢ়ি যাব বুলিয়েই গান্ধীবাদী চিন্তাধাৰাক আবেদনৰ ক্ষেত্ৰত সম্পূৰ্ণ সাৰ্বজনীন কৰি তুলিছে।

অনুভূমিক সৰ্বাংগীন অৰ্থনীতি গান্ধীজীৰ বাবে সপোন বাস্তৱায়িত কৰাৰ সম্ভাৱনীয়তা স্বদেশীৰ আছে। স্বদেশীত জাতিসমূহক জড়িত কৰিবলৈ ৰাষ্ট্ৰপতি ট্ৰাম্পক যে সময় লাগিছিল সেয়া সঁচাকৈয়ে এক ৰাজনৈতিক বিদ্ৰুপৰ কথা। ইয়াৰ সময়ে গান্ধী চিন্তাৰ তাৎপৰ্য্য পুনৰ বিবেচনা আৰু ভালদৰে গৱেষণা কৰে। যদিহে জটিল বিশ্ব অৰ্থনীতিৰ ওপৰত গান্ধী চিন্তাধাৰাই প্ৰাধান্য লাভ কৰিব পাৰে তেন্তে সেই দিনটো বহু দূৰত নহয় যেতিয়া ৰাজনৈতিক আদৰ্শবাদে সম্পূৰ্ণ নতুন শান্তিপূৰ্ণ বিশ্বব্যৱস্থা শাসন কৰিব... অন্ততঃ আশাকৰোঁ!

Comments

Popular posts from this blog

Green Governance is amiss!

Who wouldn't like to share benefits? But its about Sharing of Benefits from Common Property Resources and global Biological Heritage

Its Curtains for COP 16 OF UNCBD at Cali Colombia